Introduktion för nya ledare

Våra lag har oftast föräldrar som är aktivitetsledare, en del av er har en bakgrund inom idrotten och andra kommer med andra erfarenheter. Vi ser en styrka i att människor med olika erfarenheter och bakgrunder leder en grupp tillsammans. För dig som är ledare inom vår verksamhet så har vi tagit fram en del material för att hjälpa dig i ledarrollen.

Du kan hitta föreningens spelarutbildningsplan och exempel på träningar på hemsidan HÄR.

Vi har också en video som sammanfattar vår spelarutbildning för nya ledare i grupper 6-9 år som du hittar HÄR.

Tillsammans med övriga ledare i laget bildar ni en lärgrupp, i en lärgrupp lär ni av och med varandra och vi har på hemsidan ett antal exempel på teman som ni kan använda för att diskutera kring och lära er mer om. Där hittar du också mer information om vad en lärgrupp är. Se på hemsidan HÄR.

Om du är intresserad av att gå en tränarutbildning via Västerbottens Fotbollsförbund så är det något vi uppmuntrar till. Vi vidarebefordrar information om utbildningar till dig som ledare och du kan också hitta aktuella utbildningar via förbundet på deras hemsida Vasterbotten.svenskfotboll.se.

Fotbollens Sponsorer 2023