Umedalens IF startar målvaktsträningar!
2022-03-15 20:00

Umedalens IF är glada över att kunna informera om att vi till fotbollssäsongen 2022 kommer börja med målvaktsträningar för alla i barn- och ungdomsverksamheten!

Josefin Sandström som tidigare varit målvakt i Umeå Södra FF i Elitettan och har meriter som målvaktstränare åt Umeå Södra, Umeå IK FF, Ersmarks IK och åt Västerbottens Fotbollsförbund kommer vara målvaktstränare i Umedalens IF och Sandåkerns SK.

Josefin berättar själv om hur hon brinner lite extra för att jobba med målvakter och bidra till att de blir sedda och får en plats att utvecklas. Träningarna kommer innehålla allt från isolerad målvaktsteknik till agerande i matchlika situationer där hon hoppas öka intresset för målvaktspelet och bidra till rörelseglädje.

Under säsongen kommer målvaktsträning erbjudas en gång i veckan, vilken veckodag och tid som blir aktuellt återkommer vi med. Upplägget är att en vecka tränar målvakter i spelformerna upp till 7v7 och den andra veckan målvakter som spelar 9v9-11v11. Andra spelare kommer också bjudas in från våra lag för att ha träningar som blir mer matchlika, alla våra ledare är ständigt inbjudna att närvara för att kunna få ta del av Josefins kunskap också.

Vi kommer under säsongen också bjuda in till en intern workshop/utbildning för våra tränare där Josefin kommer utbilda och prata om hur vi involverar målvakterna i den ordinarie träningen för att skapa bättre förutsättningar för utveckling och glädje i träningen för våra målvakter.

Vi önskar att alla målvakter finns med i den här gruppen för att kunna få inbjudan till träningarna, sprid gärna detta bland era målvakter och till andra föräldrar i föreningen så vi kan nå alla.

Alla intresserade målvakter kan anmäla sig via föreningens hemsida. Hjälp oss gärna att sprida detta till alla inom föreningens fotbollsverksamhet!

Varmt välkommen in med anmälan!

Varma hälsningar,

Sommarbingo2021-06-22 09:56