Rutiner i samband med bokning av fotbollsplaner

UIF har tillgång till två 11-manna fotbollsplaner

1. Konstgräsplan - Umedalens IP. Öppen för och match och träning från mitten av april till slutet av oktober (beroende av väder). All bokning sker via kansliet.
2. Päråkern gräsplan. Päråkern använder vi enbart till träning under sommarsäsongen från slutet av maj till slutet av september.

Bokning av träningstider för representationslag och ungdomslag.
Bokningen görs i samband med tidsbokningsmöte i slutet av mars varje år. Till mötet, som leds av fotbollssektionen, inbjuds samtliga tränare och ledare som i förväg fått lämna in önskemål om träningstider. Principen är att ju yngre lag desto tidigare träning.

Bokning av matchtider
Senior och juniorlag - Lag som spelar i förbunds- och distriktsserierna bokar in sina matchtider på ett samordningsmöte/ eller med en telefonkontakt i samråd med motståndarna. Efter fastställt spelschema,bokas matcherna in på respektive kommunalplan eller på Umedalens IP. Innan samrådsmöte måste lagen dock förvissa sig om att det finns ledig tid på planen, genom att göra en förhandsbokning. Kommunala planer hos Umeå Fritid, Umedalens IP hos kansliet.
Ungdomslag i kommunserie och kommuncup - Bokning görs av fotbolssektionen för att anpassa tiderna efter Levande IP. Detta för att komprimera matcherna för att göra idrottsplatsen mer tillgänglig.

Bokade tider konstgräs

Boka ny tid /Strötid