Domare 2023, arvode + hantering!

Vi har uppdaterat föreningens domarlista 2022 med ungdomar födda 2008 som gått 3v3,5v5,7v7-kurs

samt med äldre tjejer och killar som gått utbildning för att kunna döma 9v9 samt 11v11.

DOMARLISTAN HITTAR NI HÄR!

Domararvoden 2023

Umedalens IF följer VFF:s riktlinjer för domar arvodet vilket är följande 2023:

5v5 = 145 kr

7v7 = 215 kr

9v9 = 360 kr

Om två domare önskar döma en match tillsammans gäller följande arvoden/domare 2022:

5v5 = 100 kr

7v7 = 140 kr

9v9 = 200 kr

Förtydligande kring rutiner att betala domarna:

Domarna ska använda domarkvitton där domarens fullständiga uppgifter finns med, samt uppgifter om matchen de dömer. HÄR kan ni hitta domarkvitton Många domare har med sig egna, förifyllda kvitton men inte alla. Vi uppmanar domarna att själva ta med domarkvitton då det är i deras intresse att få betalt. Men skulle de inte ha med sig egna så se till att ni har några i reserv att kunna använda i laget! Oavsett betalningsmetod ska kvittot alltid lämnas in till kansliet!

• Domaren kan betalas via swish/kontant av ledare, via kontoöverföring av kansliet eller kontant via eventuell fikakassa.
  • Vid kontoöverföring så lämnas domarkvittona, fullständigt ifyllt med alla uppgifter samt kontonummer till domaren, i brevlådan på kansliet på Musköten så löser kansliet utbetalningen.
  • Vid swish eller kontant betalning gjord av ledare så får den tillbaka pengar av föreningen genom att lämna in fullständigt ifyllt domarkvitto till kansliet med namn och ett kontonummer på baksidan av kvittot samt notering om att domarn fått sina slantar. Sedan betalar kanslit tillbaka pengarna till ledaren.. Domaren ska även ha skrivit under kvittot.
  • Vid kontant betalning från fikakassan så ska fullständigt ifyllt domarkvitto lämnas i brevlådan på kansliet på Musköten, märkt att det är betalat ur fikakassan. Domaren ska även skriva under på kvittot.

Huvudsponsorer UIF 2023
Fotbollens Sponsorer 2023