Resultatorienterat vs spelarcentrerat ledarskap

Spelarutveckling och att vinna sätts ofta emot varandra där det ena kan utesluta det andra. Vi tror att genom att lägga fokus på det förstnämnda så kommer det andra i mer än en form. Denna vinst får vi genom att fler väljer att fortsätta sitt idrottande, fler som får utvecklas och nå sin egen högsta nivå och på det sättet så kommer resultat som en bieffekt av det.

Ett problemen uppstår däremot när fokus på att vinna prioriteras högre än spelarutveckling, då försvinner fokus från att utveckla spelaren och hamnar helt på att nå positiva kortsiktiga resultat.För att komma åt detta problem väljer vi att i vår förening använda en spelarcentrerad filosofi till skillnad från den andra som är resultatorienterad

Fotbollens Sponsorer 2023