Levande IP 2023

När spelschemat även för de yngsta lagen är satt kommer vi att planera vårens schema för Levande IP.

Schema plus ytterligare information kommer att läggas ut på hemsida samt skickas till berörda lag.

En levande Idrottsplats

Umedalens If:s konstgräsplan med tillhörande idrottshall Musköten, tillhör en av Umeås absolut finaste idrottsanläggningar. Vi har som målsättning att våra egna lag men också gästande lag samt publik ska känna sig välkommen och trivas hos oss. Till och med de som inte normalt ser fotboll ska kunna komma förbi, ta en fika och njuta av dagen. Vi vill helt enkelt ha en Levande och välkomnande Idrottsplats.

Syfte med ”Levande IP”

Vi vill att våra egna lag men också gästande lag samt publik ska känna sig välkommen och trivas hos oss. Till och med de som inte normalt ser fotboll ska kunna komma förbi, ta en fika och njuta av dagen. Vi vill helt enkelt ha en Levande och välkomnande Idrottsplats. Därför har vi för några år sedan startat vårt koncept ”Levande IP”. Tanken är att vi så ofta som möjligt ska ha hela anläggningen öppen när det pågår matcher. Därför bokar vi våra hemmamatcher i anslutning till varandra, i så lång utsträckning som det är möjligt. Varje matchdag ansvarar ett av våra fotbollslag för servicen under dagen. Ansvarsfördelningen bestäms i samband med matchbokningarna, april för vårsäsong och juli för höstsäsong. De nettointäkter som genereras fördelas mellan lagen i slutet av säsongen beroende av antal jobbade dagar.  Vi genomför Levande IP varje helg under vår och höst samt veckodagar om våra representationslag har hemmamatch.

Rutinbeskrivning pdf