BORDTENNIS

All inomhusträning för grupper inställd
2020-04-01 17:15

Uppdaterad 3/4-2020, 10:00

Föreningarna Väst på Stan, Sandåkerns SK, Umedalens IF och IBK Dalen, har beslutat att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer och ställer in all träning som sker i grupp inomhus med start torsdag den 2a april. Detta berör alla grupper som tränar i idrottshall, fotbollshall, fotbollstält, friidrottshall eller annan idrottsanläggning.

Träningsmatcher är för närvarande okej så länge matcher spelas lokalt och det har gjorts en riskbedömning, mallen för det finns att hitta här.

Enligt rekommendationer från ovan nämnda hålls verksamhet utomhus fortfarande igång, grupper som annars tränar inomhus får nu flytta sin verksamhet utomhus. Gäller tills nya rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och Riksidrottsförbundet kommer.

Notis: I en tidigare version stod det att alla träningsmatcher ställts in, folkhälsomyndigheten har nu förtydligat sina rekommendationer vilket föranlett ändringen.